Vad är Solidariskt?

Vad är Solidariskt?

 

Jag finner att det nu diskuteras mer än tidigare om vaccineringen mot Svininfluensan.

Det gör att det för mig känns lättare att svara när jag får frågan på hur jag tänker göra när det gäller mig och mina barn. Allt fler människor är kritiska och det har kommit fram och spridits mer information än vid tidigare influensor. Man ”köper” inte rekommendationen om massvaccinering rakt av.

Men jag tycker att det blir svårt när man kommer till att den som argumenterar för vaccinering säger att de gör det solidariskt för att de och deras barn inte ska smitta dem som är i riskgruppen och inte kan vaccinera sig.

Jag tycker också att diskussionen fastnar vid solidaritet och vid att fokusera på det eventuellt negativa med att vaccinera. Jag glömmer själv att lyfta fram det POSITIVA med att INTE vaccinera.

 

Det som händer när man vaccineras är att det sprutas in del av sjukdomen, alltså barnet eller den vuxne blir smittad genom en injektion. Barnet/den vuxne drabbas av sjukdomen i liten dos och kroppen bygger upp en immunitet mot just den sjukdomen. (Kanske, vaccinering ger INTE 100% skydd)

När man injicerar vaccin försvagar man kroppens immunförsvar, man punkterar kroppens allra viktigaste del av immunförsvaret, nämligen huden.

Smittan sker inte den naturliga smittvägen, så, hur naturtroget och riktigt blir immuniteten/skyddet?

Dessutom så blir skyddet enbart mot just DEN sjukdomen. Att vaccinera är att bygga upp immunförsvaret punktvis, sjukdom för sjukdom. Det dyker upp nya virus nästan varje år, kanske flera per år. Hur många sprutor ska en människa ta under sin livstid?

 

Jag tänker solidariskt - och undviker vaccineringen.

Jag och alla i min familj är solidariska genom att stärka HELA immunförsvaret, på naturlig väg, så att kroppen ska vara motståndskraftig mot ALLA sjukdomar. På så vis drabbas vi i familjen av ytterst få sjukdomar. Vi är väldigt friska! Vilket innebär att vi ytterst sällan bär på smitta som kan överföras till personer i riskgrupper. Medan en som är vaccinerad inte drabbas eller bär på just den sjukdomen som den är vaccinerad mot, men pga försvagat övergripande immunförsvar genom flertalet vaccineringar, kan de drabbas av ex fem andra virus under ett år, och smitta dessa virus till andra människor, exempelvis de som tillhör riskgruppen.

 

Förutom ett starkare övergripande immunförsvar så finns fler positiva effekter av att helt eller delvis avstå vaccinering.

Det är känt att dessa barn som inte vaccineras växer upp bättre socialt fungerande och de klarar skolarbetet bättre (särskilt matte).

 

Om vi inte stärker människans naturliga fysiska styrka, utan tvärtom, försvagar den med konstgjord smitta via onaturlig smittväg, så kommer vi att måsta vaccinera oss mot allt – och - alla sjukdomar kommer att bli livsfarliga och dödliga för oss.

Hur tänker du?


Kommentarer
Postat av: Malin Harju på Ekoblogg

Jag håller absolut med! Jag är så less på att bli påhoppad och kallad osolidarisk gång efter annan, blir så trött.



Tack för att du påminde om att lyfta fram det positiva med att inte vaccinera, du har rätt, det försvinner lätt i diskussionerna!



Vad jag är glad för detta forum! :)



Malin Harju på Ekoblogg

2009-10-20 @ 12:00:08
URL: http://ekoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0